50 Дидактичних ігор та вправ для дітей з особливими освітніми потребами різного віку.

(Всі ігри та вправи спрямовані на розвиток когнітивних процесів дитини, розвиток емоційно-вольової сфери, сенсомоторики та розвиток дрібної та великої моторики)

1. «Баночки»

Мета: розвиток сприймання
Матеріал: дві баночки контрастного розміру, маленькі та великі кульки (кришечки).
Хід: Показати дитині дві баночки, вказати, що одна баночка велика, а друга – маленька. Потім продемонструвати маленькі і великі кульки. Великі кульки потрібно зібрати у велику баночку, а маленькі – в маленьку. Після виконання завдання попросити закрити баночки відповідними кришечками.

2. «Плескаємо у долоні»

Мета: розвиток фонематичного сприйняття.
Хід: Дитина має плеснути в долоні стільки разів, скільки предметів знаходиться на столі; Дорослий повільно ритмічно плескає в долоні – дитина повинна відтворити кількість оплесків.

Примітка: спочатку кількість предметів та оплесків має не перевищувати 3. З часом кількість і темп оплесків збільшується.

3. «Вивішуємо одяг»

Мета: розвиток дрібної моторики пальців рук.
Матеріал: прищіпки, аркуш картону/лінійка/мотузка, силуети одягу.
Хід: Прищепки в грі використовуються як тренажер для пальчиків.
Вирізати з паперу декілька силуетів різного одягу (кофтинка, спідниця, шкарпетки, сорочка та ін.). Попросити дитину допомогти Вам розвісити білизну на мотузку за допомогою прищіпок.
Якщо у Вас немає часу виготовити силуети – можна прищіпки чіпляти на міцний аркуш паперу чи широку лінійку.

4. «Познайомимося?»

Мета:розвиток комунікативних навичок.

Матеріал:надувний м'яч.

Хід: діти з ведучим стають у коло, ведучий тримає м'яч, потім він називає своє ім'я та ім'я того, кому кидає м'яч. Названа дитина повинна зловити м'яч, назвати своє ім'я і ім'я того, кому він кине м'яч.

5. «Перетворюємося»

Мета:розвиток уваги, довільності поведінки.

Хід:діти вільнопересуваються по кімнаті, але по плескам ведучого вони повинні зупиниться і перетворитися влелеки:підняти одну ногу, руки в сторони, на два плески- перетворення в жабу(присісти, п'ять раз, ноги нарізно, між ногами руки).Три плеска дозволяють знову рухатися вільно.

6. «Збери по частинам»

Мета: удосконалити вміння розташовувати предмети в спадаючому за величиною порядку; правильно називати деталі за величиною (великий, менший, найменший).
Матеріал: вирізані з картону/паперу частини сніговика, ялинки.
Хід:розкласти перед дитиною деталі сніговика. Запропонувати зібрати його, починаючи з найбільшого круга.

7. «Граємося з лялькою»

Мета: закріпити поняття про колір.
Матеріал: лялька, кружки основних кольорів – білого, чорного, червоного, синього, жовтого, зеленого (по 2 шт.).
Хід:
а) Спочатку запропонує назвати, якого кольору кружок Ви даєте дає ляльці.
б) Попросіть дитину дати ляльці червоний (зелений, синій…) кружок.
в) Покажіть дитині червоний (зелений, синій…) кружок і попросіть її «Дай ляльці такий же самий кружок».

8. «Вчимо емоції»

Мета:розвиток емоційної сфери, вміння диференціювати емоції і почуття інших людей.

Матеріал:різноманітні малюнки.

Хід:діти уважно розглядають малюнки, а потім розкладають їх у два ряди - радість і смуток - в залежності від колірної гами.

Примітка:основне завдання дорослого- допомогти дітям розповісти про свої почуття, що виникли зприводу того чи іншого малюнка, пояснити, чому один малюнок вважають веселим, а інший - сумний.

9. «Стихії»

Мета:розвиток уваги.

Хід:діти сідають у коло. Ведучий пропонує їм при слові«земля»опустити руки в низ, при слові«вода»- витягнути вперед, при слові«повітря»-поднять вгору, при слові«вогонь»- обертати кистями. Хто помилиться, виходить з гри.

10. «Повторюємо рухи»

Мета: розвиток уваги та просторового уявлення.

Матеріал: Дошка, крейда, олівець, папір А4

Хід: а) протягни руки вгору, вниз, направо, наліво (якщо не знає «направо», «наліво», то «на вікно», «на двері»);

б) показати витягнутою рукою на названий предмет (стіл, вікно, книгу, іграшку тощо);

в) намалювати крейдою (олівцем) круг (паличку, хрестик) вгорі, внизу, праворуч, ліворуч дошки (зошита, паперу А4).

11. «Кулак»

Мета:розвиток дрібної моторики рук.

Хід: Розчепірити пальці, стиснути в кулак – розтиснути. З стиснутого кулака по черзі випрямляти пальці.

12. «Вгадуємо предмети»

Мета:розвиток сприйняття і тактильної пам'яті.

Матеріал:мішок, різні дрібні іграшки, ручки.

Хід:дитині пропонують визначити на дотик, які речі знаходяться в мішку. Якщодітей кілька,то завдання дещоінше:ведучий визначає на дотик предмет і описує його словами, а решта дітей повинні вгадати, що це за предмет.

13. «Пташка»
Мета: закріпити знання про розташування предметів в просторі; розуміння та вживання простих прийменників в, на, під, за.
Матеріал: дві іграшки-пташки, іграшкові меблі (шафа, стіл, стілець).
Хід:а) Дві пташки, Ваша і дитини, літають. Дитина повторює дії за Вами.
б) Ви говорите, куди полетіла пташка – вгору, вниз, а дитина виконує дію.
в) Дія навпаки: «А зараз пташка літатиме, а ти скажеш, куди вона полетіла».
г) Запропонуйте заховати пташку за шафу, в шафу, посадити на стіл, стілець, під стілець і т. д.

14. « Дзвенить дзвіночок»
Мета: орієнтування в просторі відносно себе.
Матеріал: дзвіночок.
Хід:Попросити дитину закрити очі та відгадати, де дзвенить дзвіночок, називаючи напрям відносно себе (вгорі, внизу, попереду, позаду).

15. «Фігури з пластиліну»

Мета: розвиток дрібної моторики рук

Матеріал: пластилін

Хід: Скачувати з пластиліну кружечки, ланцюжки, палички, змійки, та різні фігури, можна запронувати дитині зліпити якійсь свій новий предмет та дати йому назву.

16. «З’єднуємо крапки»

Мета: вправа для розвитку уваги та моторики рук .

Матеріал: дошка, крейда або олівець і папір.

Хід: Крейдою на дошці або олівцем на папері ведучий ставить дві крапки, дитина повинна пальцем провести лінію, що їх сполучає (крапки ставляться в різних напрямках).

17. «Танцюємо разом»

Мета: розвиток рухової пам'яті у дітей.

Хід: Під веселу музику дорослий показує дітям який-небудь рух.Наприклад, присідає, встає і розводить руки в сторони. Дітям необхідно його повторити. Рухи можна ускладнювати і навіть придумати цікавий танець.

18. «Знайди і покажи»

Мета: закріплення уявлення про тотожність.

Матеріал: однакові іграшки.

Хід: На столі розставляються набір предметів або іграшок. Дитині пропонується предмет і дається інструкція: «Знайди таку ж чашку (ляльку, машинку тощо)». Кількість предметів в наборі поступово збільшується від 3 до 6. Закріплюються уявлення про тотожність: такий же - інший, однакові - різні.

19. «Геометричні фігури»

Мета: вивчення геометричних фігур та кольорів.

Матеріал: різнокольорові геометричні фігури.

Хід: На столі розкладаються різнокольорові геометричні фігури. Дитині пропонується знайти геометричну фігуру та назвати її колір.

20. «Знайди фігуру»

Мета: розвиток зорового сприймання

Матеріал: картинки з фігурами Поппельрейтера

Хід: запропонувати дитині на картинці знайти всі фігури які він бачить, або запропонувати знайти конкретну фігуру. Можна ускладнити завдання, запропонувати знайти фігуру якої на картинці не має і подивитись зорієнтується дитина сказати що цієї фігури не має або ні.

21. «Знайди мою тінь»

Мета: розвиток уяви

Матеріал: картинки з малюнками на яких зображено предмети та їх тіні

Хід: запропонувати дитині знайти тінь до кожного предмета.

22. «Цікаві намистинки»

Мета: розвиток дрібної моторики та мислення.

Матеріал: шнурок та різнокольорові намистинки.

Хід: запропонувати дитині нанизати на шнурок всі намистинки, або нанизувати намистинки лише одного кольору.

23. «Повтори»

Мета: розвиток моторно-слухової пам'яті.

Хід: діти стоять біля столу ведучого. Ведучий пропонує одній дитині проплескати все, що він їй простукає олівцем. Інші діти уважно слухають і оцінюють виконання жестами: піднімають догори великий палець, якщо плескання пра­вильні, і опускають його вниз, якщо неправильні.

24 .« Плутанина»

Мета: розвиток уваги

Матеріал: картинки з малюнками «небилицями»

Хід: запропонувати дитині розглянути малюнки та пояснити що на них зображено неправильно.

25. «Що за чим?»

Мета: розвиток мислення, визначення правильної періодизації.

Матеріал: картинки з зображенням (ранок, день, вечір, ніч), ( зима, весна, літо, осінь).

Хід: запропонувати дитині поглянути на зображення та правильно скласти правильну періодизацію, що за чим йде.

26. «Вчимося вітатися»

Мета: розвивати почуття єдності; учити позбуватися напруження.

Хід:діти утворюють коло.Вихователь учить дітей правильно вітатися.Вихователь.Подивіться будь-ласка, на свого сусіда, посміх­ніться йому, вклоніться іскажіть: «Вітаю», а зараз зробіть те саме із сусідом із другого боку.Згодом діти утворюють коло,вихователь пропонує торкнутися плечем сусіда з одного боку, а потім — іздругого; те саме можна зробити носиками, долоньками. Це ще один вид вітання —невербальне (тактильне).

27.«Даруємо посмішку»

Мета: розвивати почуття доброзичливості, уваги одне до одного.

Хід: діти утворюють коло. Вихователь пропонує дітям передати уяв­ну посмішку з рук у руки по колу,посміхаючись одне одному і про­мовляючи до свого сусіда що-небудь приємне і хороше.

28. «Малюємо піктограми»

Мета: розвиток образної пам'яті.

Хід: слід починати з коротких речень, добре зрозумілих дитині, наприклад: кішка п'є молоко; книжка лежить на столі; капуста росте на городі; дівчинка сміється. Пікто­грами малює викладач. Потім діти за його малюнками відтворюють речення. З чотирьох років дитина сама мо­же малювати піктограми.

29. «Вгадуємо разом»

Мета: розвиток образної пам'яті.

Матеріал: тенісний м'яч, шматок хутра, ложка, годинник, дерев'яний кубик, гумка, прапорець, фломастер (на вибір).

Хід: дитина закриває очі. Ведучий почергово дає які-не-будь предмети, які дитина спочатку мовчки всі обмацує, потім називає їх. Якщо вона не змогла визначити якогось із предметів, нехай опише, який він був на дотик (холод­ний чи теплий, важкий чи легкий, твердий чи м'який і т.д.).

30. «Перейди місток»

Матеріал: крейда або дві мотузки

Мета: тренувати взаєморозуміння дітей.
Хід:ведучий проводить на підлозі дві паралельні лінії на відстані !І() см одна від одної. Це «міст», підним внизу — швидка «гірська річка».Назустріч одна одній наміст ступають по одній дитини. Не гово­рячи, їм необхідно порозумітися,розійтися і, не наступивши при цьому на лінію, пройти кожному у своєму напрямку. Наступити на лінію — означає зірватися вниз.Діти грають парами зі зміною партнерів.

31. «Опиши друга»

Мета: розвиток спостережливості, пам'яті, комунікативності.

Хід: з групи дітей вибирають двох, ставлять їх спинами один до одного. Вони по черзі описують зовнішність один одного (очі, одяг тощо).Ведучий за потреби підкреслює зовнішні риси дітей ("Згадай, яка Маша гарна" і т.д.)

32. «Сонячні кошенята»

Мета:сприяти психологічному розвантаженню; виховувати доб­роту, та чутливість.

Хід: діти утворюють коло. Усі вони — «сонячні кошенята». Одна ди­тина — «сонечко». «Сонечко» по черзі торкається «сонячних кошенят» своїми «промінчиками», і кожен «кошенятко» каже йому будь-яке лагідне слово. Після того, як «сонечко» торкнеться всіх «кошенят» , воно пригадує все хороше, що казали про нього «кошенята».Гра повторюється, доки у ролі «сонечка» не побувають усі діти.Найуважнішим є те «сонечко», яке пригадає добрі слова всіх «кошенят».

33. «Запам’ятай та назви»

Мета: розвиток пам’яті.

Матеріал: картинки з різноманітними зображеннями (на вибір).

Хід: вихователь показує дитині картинки і швидко їх прибирає. Дитина повинна по пам’яті назвати, що бачив.

34. «Розкладаємо овочі і фрукти»

Мета: Закріплення знань про овочі і фрукти, розвиток дрібної моторики рук, кольоросприйняття, координації рухів.

Матеріал: баночки з кольоровими кришками, пластикові овочі та фрукти.

Хід : просимо дитину розсортувати в одну сторону овочі у іншу фрукти, також можна взяти дві баночки з кольоровими кришками і запропонувати розкласти овочі в одну банку з відповідним кольором кришечки, фрукти у іншу з відповідним кольором кришечки.

35. «Тримай рівновагу»

Мета: розвиток великої моторики

Матеріал: дошка, крейда

Хід:попросити дитину пройти по накресленій лінії (пряма, круг, хвиляста);

пробігти по дошці, несучи який-небудь предмет.

36. « Покажи як я»

Мета: розвиток великої моторики та рухової пам’яті.

Хід: ведучий виконує будь який рух, дитина по пам’яті повинна повторити всі рухи.

37. «Навпаки»

Мета: розвиток пам'яті.

Хід: дітям зачитують слова, а вони повинні повторити, починаючи з останнього слова: сон - ніс -ліс(ліс - ніс - сон); слон - біль - міль; ніч - піч - річ; сир - мир -вир; око - лоб - вухо і т.д.

38. «Вчимо кольори»

Мета: розвиток мислення, закріплення знань про кольори

Матеріал: різнокольорові іграшки або якісь інші предмети (на вибір)

Хід: розкладаються різні предмети або іграшки контрастних кольорів. Дитині пропонують відокремити предмети одного кольору від предметів іншого кольору. Потім вчать правильно називати ці кольори; поступово вводять нові. Шляхом вправ на різних предметах, групуючи їх і називаючи колір, дитина навчається правильно розпізнавати і називати кольори.

39. "Покажи по-різному"

Мета: ознайомлення з протилежностями, розвиток уваги.

Хід:а) високий - низький. Діти йдуть по колу. Ведучий говорить: "Зараз ми будемо проходити ворота. Якщо я скажу, що ворота високі, ви будете продовжувати йти так само, як зараз, а якщо низькі, то нагнетесь. Той хто не нагнеться вчасно, виходить з гри".

б) важкий - легкий. Ведучий говорить: "Уявіть, що ви несете сумки. Сумка може бути легкою і важкою. Пока­жіть, як несуть важку сумку, тепер легку. А зараз будьте уважні, по моїй команді ви повинні нести сумку або як важку, або як легку".

Гру можна продовжувати, використовуючи пари слів: швидко - повільно, весело - сумно, жарко - холодно, темно - світло.

40. «Господиня»

Мета: розвиток у дітей навичок самообслуговування, формування уміння слухати інструкцію (вказівку) і виконувати її.
Матеріал: іграшкові лялькові меблі, посуд.

Хід: дитині пропонується обставити кімнату. Дається одна вказівка, дитина її виконує. Після цього дається інша вказівка. Наприклад: «Поставити шафу, диван, стіл, стільці» і т.п. «Посади ляльку. Дай їй тарілку. Налий туди борщ. Погодуй її. Прибери посуд. Поклади ляльку спати» і т.п. (кожного разу виконується тільки одна дія).

41. "Асоціації"

Мета: розвиток асоціативного мислення, короткочасної пам'яті.

Матеріал: картки з зображеннями квітки, ліжка,стола, кубиків, гребінця.

Хід:розкладають картки з різними зображеннями: квітка, ліжко, стіл, кубики, гребінець. Потім називають слова: свято, сон, обід, гра, волосся. Дитина-має підібрати картки, що викликають у неї асоціації з цими словами. Після цього слід показати дитині обрані картки; а вона має відтворити слова, які потрібно було запам'ятати через асоціації.

42. «Давай помислимо»

Мета: розвиток дедукції, креативного мислення.

Хід: назвати якнайбільше предметів і явищ, які можуть бути: червоними, залізними, круглими, скляними, безкі­нечними.

43. «Подумай та відповіси»

Мета: розвиток критичного та логічного мислення.

Хід: задаємо дитині наступні питання:

-Повторіть назви посуду: тарілка, лопата, каструля, ніж.

-Скільки ніг у карася?

-Скільки крил у поросяти?

-Скільки крил в індика?

-Скільки рук в їжака?

-Скільки олівців у порожній коробці?

45. «Попливе чи потоне?»

Мета: розвиток логічного мислення, спостережливості.

Матеріал: лінійки, ложки, ґудзики, олівці, цвяхи, ємність з водою.

Хід: пропонуємо дитині вгадати, що з них потоне, а що ні. Далі перевіряємо, кидаючи їх у воду по черзі. Діти роблять висновок про те, з якого матеріалу зроблені предмети.

46. «Яким буває цей предмет?»

Мета: розвиток уміння виділяти властивості предме­тів, творчого мислення, мови.

Хід: потрібно придумати якнайбільше властивостей: яким буває будинок, дерево, автомобіль, корабель, метелик, кішка.

(Наприклад, будинок буває великим, маленьким, де­рев'яним, новим, старим).

47. «Яким це може бути»

Мета: розвиток уваги, уяви, мислення, мовлення.

Хід: діти сидять у колі. Ведучий запитує по черзі кожну дитину: "Ким буде (чи чим буде) яйце, курча, хлопчик, жолудь, насінина, ікринка, гусениця, борошно, залізо, цегла, тканина, учень, хворий, дівчинка, брунька, цуценя, шкіра, теля, дошка, пташеня, козеня, ягня?"

Під час обговорення відповідей важливо підкреслити можливість кількох варіантів. Наприклад, з яйця може бути пташеня, крокодил, черепаха, змія й навіть яєчня. Виграє той, хто назве найбільше варіантів.

48. «Затанцюємо разом?»

Мета: розвиток уяви, зняття рухового автоматизму.

Хід: ведучий стає в центр кола. У такт музиці (швидкій чи повільній) він виконує декілька різних танцювальних ру­хів, усі інші копіюють його танець. Потім ведучий тор­кається до будь-якого учасника, той виходить у центр, придумує свій танець і так далі по колу. Можна ускладнити завдання, пропонуючи дітям при­думати танець бджілки, ведмедика, сонечка, вітру, вечірньої зірки, моря.

49. «Подаруй життя»

Мета: розвиток уяви.

Матеріал: будь які речі яким можна придумати друге життя.

Хід: Потрібно придумати друге життя непотрібним на пер­ший погляд речам: великі коробки; порожні пластикові пляшки; використані фломастери; змальовані альбоми.

50. Гра «Вчимося у тварин»

Мета: розвиток уяви, мислення, зв'язного мовлення.

Хід: "Вчитись ніколи ні в кого не пізно. Чого саме ви хотіли б навчитись у ведмедя, лисиці, білочки, сонечка?"

Звіт директора Порученко Марії Олексіївни відбувся 31.08.2023 р. о 15.00 год. Шановні присутні!

Закінчився ще один навчальний рік і ми підводимо підсумки роботи колективу закладу дошкільної освіти. Керуючись Положенням про порядок звітування керівника ЗДО перед трудовим колективом, представниками громадського самоврядування дошкільного закладу, пропоную вам оцінити мою діяльність як директора на посаді упродовж 2022-2023 навчального року.

На сьогоднішній день, завдання сучасного управлінця донести до кожного з вас, що сучасний дитячий садок - це не «камера зберігання», де діти харчуються і де за ними доглядають. Дитячий садок - це перша і дуже важлива сходинка в освіті.

Змінюються умови життя і вимоги школи до умінь майбутніх першокласників. Дуже багато зараз говориться про якість освіти, а досягти її можна, на наш погляд, тільки пред'являючи єдині вимоги з боку батьків та вихователів.

Такі заходи як ці публічні слухання, спільні свята і дозвілля допомагають нам стати єдиною командою в нашій нелегкій справі.

Головними завданнями мого звіту, як засобу інформування громадськості є:

§ безпековий режим в умовах воєнного стану

забезпечення прозорості, відкритості і демократичності управління навчальним закладом;

§ стимулювання впливу громадськості на прийняття та виконання керівником відповідних рішень у сфері управління дошкільним закладом.

Заклад дошкільної освіти (ясла-садок) №2 «УСМІШКА» Радивилівської міської ради Рівненської області (далі – ЗДО №2 «Усмішка») у своїй діяльності керується Конституцією України, Законами України “Про освіту”, “Про дошкільну освіту”, Положенням про дошкільний навчальний заклад України, іншими нормативно-правовими актами, власним Статутом.

Засновником дошкільного закладу є виконавчий комітет Радивилівської міської ради, який здійснює його фінансування, матеріально-технічне забезпечення, харчування. Дошкільний заклад належить до комунальної форми власності.

ЗДО №2 «Усмішка» функціонує з 2018 року, знаходиться за адресою: вул. О. Невського,88 м. Радивилова.

Головна мета діяльності ЗДО №2 «Усмішка»: забезпечення реалізації права громадян на здобуття дошкільної освіти, задоволення потреб громадян у нагляді, догляді та оздоровленні дітей, створення умов для їх фізичного, розумового й духовного розвитку.

Заклад дошкільної освіти розрахований на 75 місць.

Функціонують 4 групи з 10,5 годинним режимом перебування дітей: з 8.30 до 18.00.

Групи комплектуються за віковими ознаками, з них:

- 1 група для дітей віком від 2 до 3 років;

- 1 група для дітей віком від 3 до 4 років, ( група – інклюзивна ).

- 1 група для дітей віком від 4 до 5 років;

- 1 група для дітей віком від 5 до 6 років.

Що врахувати в організації освітнього процесу у ЗДО під час воєнного стану

Базовий компонент дошкільної освіти як Державний стандарт є актуальним у будь-який час. Він утверджує політику держави в галузі дошкільної освіти. Заклад дошкільної освіти (далі — ЗДО) має відповідати його вимогам і під час дії воєнного стану. Зокрема, під час організації освітнього процесу з дітьми будь-якої вікової групи ЗДО має використовувати:

ідеї гуманістичної педагогіки, спрямовані на гуманне ставлення до дитини;

теорію природовідповідності, за якою в дитини треба розвивати задатки та здібності, зберігаючи її природу;

ідеї патріотичного та громадянського виховання;

ідеї солідарної відповідальності держави, громади, родини, фахівців педагогічної освіти й інших професій, причетних до піклування, догляду та розвитку дітей раннього й дошкільного віку.

Першочергові завдання

ЗДО має стати осередком, який дає змогу дітям отримувати не лише знання та практичні вміння для життя, а й психолого-педагогічну підтримку, допомагати не втрачати відчуття приналежності до спільноти.

У зв’язку з тим, що в частині регіонів України зберігається загроза для життя, більшість ЗДО тимчасово призупинила освітній процес. Наразі частково відновлюють роботу заклади, розташовані на безпечній території. Освітній процес у них здійснюють очно, з використанням дистанційних форм роботи й у змішаному форматі.

В умовах воєнного стану ЗДО спрямовує свою діяльність на розв’язання першочергових завдань, зокрема:

налагоджує ефективну комунікацію учасників освітнього процесу;

відновлює освітній процес для всіх дітей;

зараховує до закладу дітей раннього та дошкільного віку з числа внутрішньо переміщених осіб за місцем тимчасового проживання;

створює у закладі безпечні умови для всіх учасників освітнього процесу;

створює умови для підвищення фахового рівня педагогічних працівників щодо організації освітнього процесу за дистанційною та змішаною формами;

надає педагогічну підтримку дітям раннього та дошкільного віку, зокрема й з особливими освітніми потребами, їхнім батькам;

здійснює інформаційну підтримку та психологічний супровід учасників освітнього процесу;

співпрацює з інклюзивно- ресурсним центром;

застосовує інструменти управлінської діяльності, щоб розв’язувати надзвичайні ситуації.

Організація комунікації

В умовах війни педагогічні працівники мають бути готовими та спроможними повноцінно надавати освітні, інформаційні, консультаційні послуги сім’ям, які виховують дітей раннього та дошкільного віку. Для цього слід віддавати перевагу системам комунікації з дітьми, їхніми батьками, сім’ями, педагогами, що дають змогу встановити швидкий обмін інформацією, мобільність зворотного зв’язку.

Під час організації комунікації учасників освітнього процесу працівники ЗДО мають:

сприяти організації комунікації дітей та їхніх батьків з іншими членами громади;

створювати безпечний соціально-освітній простір;

адаптувати освітній процес в умовах війни з урахуванням ситуацій, що склалися;

добирати форми та методи взаємодії між учасниками освітнього процесу відповідно до конкретної ситуації кожного;

володіти інформацією щодо ресурсного забезпечення освітнього процесу в умовах дистанційної роботи;

володіти навичками організації та проведення онлайн-заходів;

налагоджувати комунікацію з учасниками освітнього процесу в телефонному режимі, через листування електронною поштою тощо.

Технологічні аспекти організації комунікації

ЗДО за допомогою сайту може організувати взаємодію всіх учасників освітнього процесу й створити віртуальну бібліотеку — своєрідний банк освітніх ресурсів. Відтак постійно оновлювати й поповнювати інформаційне наповнення сайту й використовувати ресурси онлайн-освіти, щоб залучити тимчасово переміщених дітей та їхніх сімей до різних програм з дошкільної освіти.

Оскількиформа освіти дошкільників залежить від безпекової ситуаціїв кожному регіоні, комунікувати з учасниками освітнього процесу потрібно з урахуванням локації дітей: удома, у бомбосховищі, в умовах зовнішньої міграції, в умовах внутрішньої міграції, в ЗДО, з батьками, вихователями, опікунами, волонтерами тощо.

Під час організації комунікації з учасниками освітнього процесу потрібно орієнтуватися на реалізацію різних завдань, як-от:

забезпечувати необхідною інформацією сім’ї, які евакуйовані з небезпечних територій і можуть долучитися до освітнього процесу за місцем тимчасового проживання;

надавати інформацію щодо використання приватних освітніх платформ з безплатним доступом до освітніх послуг, щоб залучити дітей до освітнього процесу;

сприяти тимчасовому долученню дітей до освітнього процесу в ЗДО в зарубіжних країнах на період воєнних дій;

організовувати індивідуальні консультації з фахівцями (практичними психологами, психотерапевтами, медичними працівниками, юристами тощо), щоб підтримати дітей та їхніх батьків у кризовому стані — в умовах евакуації, під час перебування в бомбосховищах, у медичних закладах, прихистках, притулках, при перетинанні кордону тощо.

Для того щоб забезпечити ефективність комунікації з батьками, вихователями й усіма, хто задіяний в освітньому процесі, обирайте оптимальні канали комунікації для кожного конкретного завдання. У складних умовах у пригоді стануть сервіси й інструменти комунікації в онлайн-режимі.

Підвищити ефективність комунікації учасників освітнього процесу дають змогу:

• завдання й рекомендації для батьків щодо роботи з дітьми відповідно до їхнього віку, розміщені на сайті ЗДО;

• групи в месенджерах Viber, Telegram, WhatsApp з батьками, вихователями, практичними психологами тощо;

• електронні платформи Zoom, GoogleMeet, тощо.

Важливо визначитися, через які канали комунікації швидко доходитимуть повідомлення до аудиторії, який канал зможе забезпечити оптимальний зворотний зв’язок, які формати для цих каналів застосовувати та які супровідні матеріали необхідно попередньо підготувати.

Примітка. Підготовлено відповідно до додатку 1 до листа МОН «Про рекомендації для працівників закладів дошкільної освіти на період дії воєнного стану в Україні» від 02.04.2022 № 1/3845-22.

.

Значну увагу протягом року приділяли запровадженню внутрішньої системи забезпечення якості освіти. На педагогічній раді з означеного питання розглянули Типове положення про внутрішню систему забезпечення якості освіти в ЗДО, моніторинг та оцінювання якості освіти у ЗДО. Розроблено та затверджено Положення про внутрішню систему забезпечення якості освіти. Проводиться самооцінювання якості освіти в ЗДО.

В січні 2021 року затверджена нова редакція Базового компоненту дошкільної освіти, державних вимог до рівня сформованості життєвої компетентності особистості, освіченості, розвиненості й вихованості дошкільників перед вступом їх до школи, тому на часі методичної служби є робота з педагогами щодо досконалого оволодіння змісту та організації освітнього процесу з дошкільниками на виконання Стандарту дошкільної освіти.

Для відстеження результативності роботи з дітьми проведено моніторинг сформованості компетентної особистості дитини, визначених Базовим компонентом дошкільної освіти. Це дало змогу систематично відслідковувати як реальні успіхи дитини, так і потенційні, які окреслюють коло необхідних навчальних та виховних дій.

За результатами діагностики показник низького рівня розвитку дітей дошкільного віку знизився з 18, 4% (на початку навчального року) до 4% ( кінець лютого ). Показник середнього рівня розвитку з 64,5% знизився до 50,3%. На 26,6% зріс показник достатнього рівня розвитку дітей, на 2 % - високого рівня розвитку.

Вихователі та дошкільники середньої та старшої груп стали активними учасниками заняття доброти, метою якого було виховання гуманного та відповідального ставлення до тварин.

2. Матеріально-технічне забезпечення ДНЗ

Заклад має типову споруду, яка здана в експлуатацію у 2018 році і розрахована на 75 місць, 4 групи. До складу групових осередків входять: приймальня, ігрова, спальня, туалет, буфетна. В групових приміщеннях розміщені столи, стільці для дітей, шафи для зберігання іграшок, будівельних матеріалів, полички для книг, куточки природи. Дитячі меблі міцні, стійкі, без гострих кутів, відповідають вимогам ТБ. В роздягальні вздовж стін розміщені шафи для верхнього дитячого одягу, дзеркало та лави. Усі приміщення пов’язані між собою та мають аварійні виходи на вулицю. Вони використовуються для проведення щоденної освітньої роботи з дошкільниками відповідно до чинних програм, розкладу занять та режиму роботи закладу, організованої та вільної ігрової діяльності дітей, для організації харчування та денного відпочинку, для співпраці з батьками або особами, які їх замінюють.

Всі приміщення використовуються раціонально. Працює музично- спортивна зала, обладнано методичний кабінет. Створено умови для медичного обслуговування здобувачів дошкільної освіти – обладнано медичний кабінет, ізолятор.

Питання матеріального забезпечення сплановано в річному плані роботи закладу в розділі «Адміністративно – господарська діяльність».

Будівля дошкільного закладу знаходиться неподалік від проїзної частини, має металевий паркан, зручні під’їздні шляхи, по периметру території захищена зеленою зоною. Приміщення знаходиться в належному стані, постійно проводяться роботи щодо його безпечного утримання.

Адміністрація приділяє велику увагу озелененню території закладу, створення комфортного середовища для перебування вихованців на вулиці. Доцільно розташовані зелені насадження як на території закладу, так і на групових ділянках.

На території розташовані клумби, газони, дерева і кущі, дослідні ділянки. Посаджено фруктові дерева. Квітники постійно оновлюються. Двірником, Дубиною М.Г., щорічно проводиться обрізка дерев, кущів, вирубка сухих гілок.

На території закладу укладена бруківка та асфальтне покриття.

Кожна група має ізольований ігровий майданчик з тіньовими навісами. Всі павільйони утримуються в належному стані. Кожний ігровий майданчик укомплектований лавами. Пісочницями та гойдалками для дітей дошкільного віку.

На території закладу розміщено 1 спортивний майданчик. На даний час потребує дооснащення спортивним інвентарем та спорудами.

Ігрові майданчики кожної вікової групи забезпечені ігровим та спортивним обладнанням відповідно віку дітей для забезпечення рухової активності на прогулянці. Обладнання на групових ділянках та спортивному майданчику розміщено доцільно, надійно укріплено, відповідає ростовим показникам дітей та безпечне для використання.

Під керівництвом директора в дошкільному закладі створюються належні умови для фізичного, психічного розвитку дітей, їх виховання та навчання.

Всі групові кімнати та коридори естетично оформлені, інтер’єр приміщень дібрано з урахуванням сучасного дизайну, все обладнання та меблі розташовані зручно та доцільно. Всі кабінети забезпечені обладнанням та укомплектовані згідно вимог.

Групи, які розташовані на першому та другому поверхах ЗДО мають додаткові виходи, що дає змогу забезпечувати якісне проведення протиепідемічних заходів в період карантину, постійно дотримуватися виконання санітарно-гігієнічних вимог.

В дошкільному закладі постійно проводиться робота щодо підтримки матеріально-технічної бази закладу, системи водопостачання, теплопостачання, каналізації, сантехнічного обладнання в режимі безперебійного функціонування, утримання всіх приміщень у відповідності з санітарно-гігієнічними, педагогічними та естетичними нормами. Заклад постійно забезпечено проточною, гарячою водою.

Харчоблок знаходиться в належному стані, забезпечений технологічнним обладнання. Підтримується його використання в безперебійному режимі. Постійно залишається на контролі його поновлення.

Значна увага приділяється оновленню інтер’єру в закладі, всі заплановані ремонтні роботи в групах та інших приміщеннях закладу проводяться ґрунтовно, з використанням сучасних матеріалів та сучасного дизайну.

Групові кімнати оснащені відповідно віку дітей, створено розвиваюче середовище, належні умови щодо утримання дітей. Протягом останніх років підтримується косметичний ремонт груп (середня група), спальна кімната (старша група) кожне приміщення має естетичний вигляд, індивідуальний сучасний інтер’єр. Поновлено: дитячі столи, ліжка, шафа для роздягання, музичні інструменти, дитяча кухонна стінка, та новорічна ялинка.

Адміністрація Радивилівського ЗДО (ясла-садок) №2 «Усмішка» комбінованого типу Радивилівської міської ради прийняла на користування нижчеперелічені матеріальні цінності, а представниця батьківської громадськості групи дітей молодшого дошкільного віку «Веселка», Ірина ПАВЛЮК передала в користування музичні інструменти:

Опис
матеріальних цінностей на відповідальне зберігання

№ пп Найменування товарно-матеріальних цінностей Одиниця виміру Кількість товару Вартість
1 Дзвіночки діатонічні набір 1 1500.00
2 Шейкер ТС шт 2 560.00
3. Тамбурин шт 1 350.00
4. Трикутник Т-37/7 шт 2 380.00
5. Маракаси maxtone пара 1 390.00
Всього 3180.00

Представниця батьківської громадськості групи дітей раннього віку «Сонечко», Вікторія ОЛІНЧУК передала в користування стіл дитячий шестикутний та дитячу кухонну стінку:

Опис
матеріальних цінностей на відповідальне зберігання

№ пп Найменування товарно-матеріальних цінностей Одиниця виміру Кількість товару Вартість
1 Стіл дитячий шестикутний шт 1 800.00
2 Дитяча кухонна стінка 1 3000
Всього 3800.00

та новорічну ялинку

Опис
матеріальних цінностей на відповідальне зберігання

№ пп Найменування товарно-матеріальних цінностей Одиниця виміру Кількість товару Вартість
1 Ялинка новорічна шт 1 3393

Прийняли на користування нижчеперелічені матеріальні цінності, а представники батьківської громадськості передали в користування дитячі ліжка :

Опис
матеріальних цінностей на відповідальне зберігання

№ пп Найменування товарно-матеріальних цінностей Одиниця виміру Кількість товару Вартість
1 Ліжко дитяче шт 4 4000.00
Всього 4000.00

Всі групи мають естетичний вигляд, в них створені комфортні умови для перебування дітей протягом дня, розвитку здібностей та нахилів, для забезпечення рухової діяльності. Групи постійно поповнюються розвиваючими іграми та іграшками, дидактичними посібниками, які сприяють розвитку пізнавальної сфери, методичною літературою.

Ігрове та навчальне обладнання зручно розташоване, доступне для вихованців, спонукає дітей до елементарних дій з ним, сприяє розвитку пізнавальної сфери.

В кожній групі організовані куточки для розвитку інтелектуальної діяльності, дрібної моторики рук, самостійної художньої, предметно-практичної діяльності, наявність яких сприяє розвитку кожної дитини. Всі куточки обладнані необхідним матеріалом для розвитку вихованців згідно віковим особливостям.

Створені умови для дослідницької, трудової діяльності (куточки природи, куточки для чергування тощо), розвитку сюжетно-рольових ігор. Також організовано осередки для ознайомлення вихованців з національними традиціями українського народу.

Таке середовище в групах сприяє розвитку пізнавальних здібностей дітей, активній самостійній діяльності, набуттю практичного досвіду.

Створено умови для музичного виховання. Музично-спортивна зала використовується для проведення щоденних занять, свят та розваг, дозвілля з музичного виховання відповідно з розкладом занять та планом роботи закладу. Зала забезпечена музичними інструментами, дидактичними посібниками та музично-дидактичними іграми у відповідності до Примірного переліку ігрового та навчально-дидактичного обладнання для закладів дошкільної освіти. Гармонійному розвитку дітей сприяє створення адміністрацією ЗДО необхідних умов для організації фізкультурно-оздоровчої роботи з дітьми. Фізкультурна зала використовується для проведення щоденних занять з фізичного виховання, свят, розваг, Днів здоров'я, ранкової гімнастики тощо відповідно із розкладом занять та планом роботи закладу.

Для покращення належної організації фізкультурою необхідно оснащити залу необхідним спортивним обладнанням: гімнастичною стінкою; обладнанням для розвитку основних рухів (гімнастичні лави, драбини, ребристі дошки, мати, канати, дуги, баскетбольні щити, тощо); поновити атрибути для виконання загальнорозвиваючих вправ (м’ячі, скакалки, гімнастичні палки, гантелі та кеглі).

Основні гігієнічні вимоги до штучного освітлення (достатність, рівномірність розподілу, відсутність блиску) виконуються. На території закладу працює зовнішнє освітлення.

Постійно проводиться облік використання електроенергії, щорічно проводиться інвентаризаційний облік матеріально-технічної бази закладу, створюється комісія щодо його проведення.

Слід відзначити, що враховуючи складні соціально-економічні умови, адміністрація закладу проводить ефективну роботу з батьками та спонсорами щодо зміцнення та поновлення матеріально-технічної бази. Ведеться облік залучених коштів, який щоквартально перевіряє експертна група, представник батьківської громадськості закладу двічі на рік звітує на батьківських зборах щодо їх використання, щомісячні звіти розміщуються у батьківських куточках та у групі вайбер.

Добровільні внески батьків за 2021-22 н.р. склали 10 тис грн ., які були витрачені на удосконалення матеріально — технічної бази ЗДО.

За державні кошти було закуплено медикаменти, миючі засоби.

3. Кадрове забезпечення ЗДО

Керуючись Законами України «Про освіту» ст. 58, «Про дошкільну освіту» ст.. 30, Положенням про дошкільний навчальний заклад, власним Статутом, директор ЗДО на посади педагогічних працівників приймає осіб, які мають відповідну вищу освіту, а саме, освітньо-кваліфікаційний рівень спеціаліста, бакалавра, або молодшого спеціаліста (до введення в дію Закону України «Про освіту» - вищу або середню спеціальну освіту).

Заклад дошкільної освіти (ясла-садок) №2 «Усмішка» укомплектований педагогічними кадрами на 96% (вакансія вихователя методиста) та обслуговуючим персоналом (100%). Педагогічні кадри закладу мають спеціальну педагогічну освіту, за станом здоров'я їм дозволено здійснювати педагогічну діяльність.

У закладі працює 32 працівників, освітню роботу з дітьми здійснюють 15 педагогів, із них 8 вихователів, 1 музичнй керівник, інструктор з фізкультури, практичний психолог, керівник гуртка, учитель-логопед, асистент вихователя та керівник закладу.

Педагогічні кадри за віковими групами закріплюються наказом директора на початку року. Адміністрація ЗДО №2 «Усмішка» диференційовано підходить до вихователів-початківців і до досвідчених педагогів-майстрів, створюючи належні умови для розкриття їх творчого та професійного потенціалу.

Відповідно до ст..32 Закону України «Про дошкільну освіту», Типового положення про атестацію педагогічних працівників, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 06.10.2010 року № 930 (із змінами, внесеними згідно з наказом Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України № 1473 від 20.12.2011, наказом МОН № 1135 від 08.08.2013), зареєстрованим Міністерством юстиції України 14.12.2010 № 1255/1855), на виконання наказу відділу освіти, культури, туризму, молоді та спорту Радивилівської міської ради у 2021-2022 навчальному році та згідно плану роботи в закладі дошкільної освіти проведена атестація педагогічних кадрів.

У 2021-2022 навчальному році атестовано 2 педагогів (Мельник О.О. та Сідельник Б.В.), що становить 13% від загальної кількості педагогічних працівників ЗДО.

За результатами атестації Сідельник Б.В. присвоєно кваліфікаційну категорію «спеціаліст другої категорії» та «спеціаліст першої категорії»- Мельник О.О. Педагоги за результатами атестації визнано такими, що відповідають раніше встановленому тарифному розряду.

Організовується щорічно робота зі своєчасного проходження курсів підвищення кваліфікації згідно перспективного плану роботи.

Антипедагогічних проявів серед педагогічних працівників закладу не зафіксовано. Педагогів, притягнутих до дисциплінарної відповідальності немає.

4. Соціальний захист, збереження та зміцнення здоров'я вихованців та педагогічних працівників

На виконання вимог Інструкції з харчування дітей в дошкільних навчальних закладах систематично аналізується стан виконання фактичних норм харчування дітей та показники фактичної вартості харчування, здійснюється контроль за якістю продуктів та їх кулінарною обробкою. Документація з питань харчування ведеться відповідно до встановлених вимог.

Організація харчування дітей у закладі дошкільної освіти здійснювалась відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження норм харчування у навчальних та оздоровчих закладах» від 22 листопада 2004 р. № 1591, Порядку організації харчування дітей у навчальних та оздоровчих закладах, затвердженого спільним наказом Міністерства охорони здоров'я України та Міністерства освіти і науки України від 1 червня 2005 р. № 242/329, Інструкції з організації харчування дітей у дошкільних навчальних закладах, затвердженої спільним наказом Міністерства освіти і науки України та Міністерства охорони здоров’я України від 17 квітня 2006 р. № 298/227 ( зі змінами затвердженими наказом МОН молоді та спорту України та МОЗУ від 26.02.2013р. №202/165), та наказу «Про забезпечення повноцінного якісного харчування дітей у закладі дошкільної освіти» від 31.08.2021р. №50.

У закладі дошкільної освіти організовано 3-разове харчування дітей, що відповідає режиму роботи. Усього харчувалося 94 дитини, з них дітей раннього віку 21, дошкільного віку -73 особи. З пільгової категорії безкоштовно харчується – 2 дітей, з них 1 дитина інвалід. З багатодітних, малозабезпечених сімей - 10 дітей.

Відповідно до штатного розпису дошкільний навчальний заклад укомплектовано працівниками, які забезпечують організацію харчування.

Систематичний контроль за організацією харчування здійснювали сестра медична старша Колесник І.В.

Харчоблок та групи в повній мірі забезпечені кухонним інвентарем, посудом, обладнанням.

Продукти харчування та продовольчу сировину впродовж року постачали:

молоко, сметана, сир кисломолочний 5 %, сир твердий, вершкове масло, йогурт – ТзОВ «Радивилівмолоко» в особі Кеди В.І.

Реєстраційний номер в реєстрі потужностей: r-UA-17-13-366

Хліб пшеничний з маковою посипкою нарізний, хліб пшенично-житній, батон бутербродний - ФОП Меснікович М.І.

Реєстраційний номер в реєстрі потужностей: r-UA-19-09-892

Продукція тваринництва; фруктові соки; риба морожена; цукор; продукція борошномельно-круп’яної промисловості; сухарі панірувальні; овочі, фрукти; інші продукти харчування – ФОП Шкурник В.І.

Реєстраційний номер в реєстрі потужностей: r-UA-17-13-444

Відповідальна особа (комірник) Ліска О.А. своєчасно подавала щомісячні та поточні заявки на продукти харчування відповідно до примірного двотижневого меню, затвердженого керівником дошкільного навчального закладу та погодженого з начальником районного управлінням Головного управління Держпродспоживслужби в Рівненській області.

До закладу приймали лише якісні продукти харчування і продовольчу сировину, за наявністю супровідних документів, які відповідали вимогам державних стандартів сертифіката якості, державні реєстри або висновок санітарно - гігієнічної експертизи, ветеринарні довідки. Умови зберігання продуктів харчування та продовольчої сировини в дошкільному закладі задовільні, відповідають санітарно- гігієнічним вимогам.

Відповідно до примірного чотиритижневого меню та картотеки страв, затвердженої керівником закладу дошкільної освіти, спільно з кухарем та медичною сестрою старшою щодня складали меню-розклади на наступний день.

Медична сестра вчасно, за 30 хвилин до видачі їжі на групи, знімала пробу готових страв та робила запис про результати зняття кожної проби у Журналі бракеражу готової продукції.

Кухар у присутності медичної сестри своєчасно відбирала добові проби в об’ємі порції для дітей молодшої вікової групи.

У закладі видача готових страв на групи здійснювалась відповідно до графіка видачі їжі. Помічники вихователів дотримувались санітарних правил при отриманні їжі з харчоблоку: їжу отримували у промаркованому посуді з кришками, у спецодязі.

Працівники харчоблоку готували смачні страви відповідно до картотеки страв, меню-розкладу, дотримуючись технологій приготування страв.

Аналіз виконання норм харчування за навчальний рік показав, що в цілому харчування вихованців дошкільного навчального закладу здійснювалось наближено до норм: ясла - 92%, садок - 90%.

Порівняно з 2020- 21 н.р. показники харчування залишились на одному рівні.

У навчальному році на 100% виконано норми: цукор, сир твердий, картопля, борошно, крупи, олія, масло вершкове, яйця (ясла), сметана, м’ясо (ясла), хліб житній.

Проте не в повному обсязі виконано норми з продуктів харчування, зокрема: овочі, фрукти, соки.

Невиконання в повній мірі норм харчування можна пов'язати з необхідністю дотримання цінового показника.

Відповідно до розподілу функціональних обов’язків документацію з організації харчування своєчасно ведуть сестра медична старша, комірник, шеф-кухар.

Вихователі та помічники вихователів дошкільного навчального закладу беруть активну участь в організації харчування дітей, формують у них культуру харчування та розуміння значення прийому їжі для нормального функціонування організму) формують стійкі культурно-гігієнічні навички.

Організація медико-профілактичної роботи. Роботу даного напрямку у закладі здійснюють: старша медична сестра Колесник І.В., інструктор з фізкультури Костюк В.І.

Медичне обладнання та медичний інструментарій представлені у достатньому обсязі. Належним чином була оформлена обов’язкова документація, своєчасно складалися плани роботи і звіти. За потребою готувався оперативний план дій по зниженню захворюваності; контролювався стан фізкультурно-оздоровчої роботи з дітьми та їх загартування; здійснювались антропометричні виміри в групах ЗДО №2 «Усмішка» - щоквартально, в групі раннього віку - щомісячно, перевірка постави, огляд на педикульоз.

Удосконаленню системи фізичного виховання в дошкільному закладі сприяє чіткий та систематичний медико-педагогічний контроль за фізичним розвитком та руховою активністю вихованців.

Працівники закладу дошкільної освіти суворо виконували рекомендації щодо організації протиепідемічних заходів на період карантину у зв'язку з поширенням коронавірусної хвороби (СОVID-19), педагоги навчали дітей особистої гігієни в умовах карантину.

Організація роботи з охорони праці у закладі дошкільної освіти (яслах-садку) № 2 «Усмішка» проводиться відповідно до Закону України «Про охорону праці», «Положення про організацію роботи з охорони праці та безпеки життєдіяльності учасників освітнього процесу в установах і закладах освіти», що визначають єдину систему організації роботи з охорони праці. На підставі нормативних документів адміністрація закладу планує заходи щодо охорони здоров’я учасників освітнього процесу за напрямками:

  • охорона праці та безпека життєдіяльності; пожежна безпека; дитячий травматизм.

З метою формування навичок здорового способу життя та запобігання порушень техніки безпеки працівниками закладу в річному плані роботи в розділі «Охорона життя і здоров’я дошкільників» плануються заходи щодо попередження дитячого травматизму в трьох напрямках:

  • із працівниками ; із вихованцями; з батьками.

Щорічно на початку року видаються накази про закріплення відповідальних за:

  • роботу з охорони праці; роботу з пожежної безпеки; роботу з попередження дитячого травматизму.

Проводиться системна робота щодо забезпеченню всіх служб закладу інструкціями з ОП, ПБ, які переглядаються, доповнюються у зв’язку зі змінами в нормативному законодавстві чи в умовах життєдіяльності ЗДО.

Налагоджена робота щодо попередження дитячого травматизму з урахуванням сезонних явищ. Інструктажі з ОП, ПБ проводяться відповідно до плану та програми.

Один раз на рік проводиться навчання з евакуації згідно «Інструкції дії персоналу в разі виникнення надзвичайної ситуації», яка щорічно складається з урахуванням кадрових змін. Вся документація з ОП, ПБ затверджена і погоджена відповідно до нормативних вимог.

Навчання і перевірка знань з ОП, ПБ працівників ЗДО проводиться один раз на 3 роки, результати заносяться до посвідчення по перевірці знань з охорони праці.

Результатом грамотної і професійної роботи з питань ОП, ПБ є відсутність в навчальному році випадків дитячого травматизму.

Відповідно до вимог Закону України «Про охорону праці» адміністрація закладу спільно з профспілковим комітетом працювали над впровадженням державної політики в галузі охорони праці, яка базується на принципі пріоритету життя і здоров'я учасників освітнього процесу.

Виконання вимог чинного законодавства з питань охорони дитинства і захисту прав малолітніх.На виконання вимог чинного законодавства з питань охорони дитинства і захисту прав малолітніх в річному плані роботи передбачені та розглядаються питання на педагогічних радах, Раді закладу, на загальних батьківських зборах, на загальних зборах колективу, на нарадах при директорі. Крім того, більша частина питань вирішується оперативно по мірі виникнення (за ініціативи батьків та співробітників).

Значна увага протягом року приділялась питанням протидії булінгу, проводилась роз'яснювальна робота серед батьків (молодша група) , працівників закладу щодо дії затверджених в минулому році документів, а саме Положення про порядок розгляду випадків булінгу (цькування) в ЗДО, Порядок реагування на доведені випадки булінгу (цькування) в ЗДО та відповідальність осіб, причетних до булінгу (цькування), Порядок подання та розгляду заяв про випадки булінгу (цькування) в ЗДО, Правилаповедінкиздобувачів дошкільної освіти вдошкільному навчальному закладі. Всі матеріали представлені на сайті дошкільного закладу.

Робота зі створення належних умов для праці педагогів та обслуговуючого персоналу у дошкільному закладі проводиться постійно та систематично. Керівництво закладу працює у постійному співробітництві з первинною профспілковою організацією, відповідно до колективного договору.

5. Співпраця з сім'єю та громадськими організаціями

Основними напрямками взаємодії з батьками у дошкільному навчальному закладі (ясел-садка) №2 «Усмішка» є :

  • просвіта батьків; фахове вдосконалення педагогів; методичний та психологічний супровід організації взаємодії вихователів з батьками та спільної діяльності батьків з дітьми.

Педагоги забезпечували освітні потреби кожної конкретної сім’ї, активізували та збагачували виховні вміння батьків, підтримували їх впевненість в особистих педагогічних можливостях, знайомили з кращим досвідом сімейного виховання з питань підготовки дітей до шкільного навчання. Проблемами, які потребують вирішення у роботі з батьками, виступають:

· систематичне обновлення власного сайту, завдяки якому, суб’єкти освітнього процесу зможуть обмінюватись досвідом, брати участь у різних проектах;

· підвищення рівня психолого-педагогічної культури батьків, формування у них відчуття соціальної і особистої відповідальності за повноцінний розвиток своїх дітей.

6. Дисциплінарна практика та аналіз звернень громадян з питань діяльності навчального закладу

Робота щодо звернень громадян з питань діяльності навчального закладу ведеться на належному рівні. Всі питання, зауваження та пропозиції не залишені без уваги та вирішені позитивно.

Отже, заплановану роботу на 2021-2022 н.р. можна вважати виконаною в повному обсязі.

Виконавець: директор _________ Марія ПОРУЧЕНКО

ІНФОРМАЦІЯ ПРО ЗДО "УСМІШКА"

У Радивилівській міській об’єднаній громаді у січні 2018 року відкрили новий сучасний та комфортабельний Радивилівський заклад дошкільної освіти (ясла-садок) №2 «Усмішка» комбінованого типу Радивилівської міської ради Радивилівського району Рівненської області (далі - заклад дошкільної освіти).Це стало можливим завдяки співпраці влади усіх рівнів – державної, обласної і місцевої, однак і співфінансування з міського бюджету було значним.Відкриття дитячого садка – це важлива подія для жителів міста, яка комплексно вирішила питання охоплення дітей м. Радивилова дошкільною освітою.

Заклад розрахований на 75 малюків. Відвідує заклад у 2022-2023 навчальному році 88 дітей дошкільного віку.

Адреса закладу дошкільної освіти: 35500, Рівненська область, Дубенський район, м.Радивилів, вулиця О.Невського, 88.

Заклад дошкільної освіти працює за: п’ятиденним робочим тижнем протягом 10,5 годин.

Вихідні дні: субота, неділя, святкові тощо.

Щоденний графік роботи закладу дошкільної освіти:
початок о 07.30 год., закінчення роботи закладу о 18.00 год.

Заклад дошкільної освіти має групи з денним режимом перебування дітей.

Наповнюваність груп дітьми становить: по 15 дітей у групі раннього віку та , 20 дітей у дошкільних групах.

У закладі дошкільної освіти встановлено:3-хразове харчування дітей. Батьківська плата за харчування за один день становить 35 гривень. 15 грн.-кошти місцевого бюджету.

Для зарахування дитини у заклад дошкільної освіти необхідно пред'явити: заяву батьків або осіб, які їх замінюють, медичну довідку про стан здоров'я дитини з висновком лікаря, що дитина може відвідувати заклад дошкільної освіти, довідку дільничного лікаря про епідеміологічне оточення, свідоцтво про народження дитини.

Мова освітнього процесу

Діловодство та освітній процес здійснюється державною мовою.

У закладі реалізується освітня програма розвитку дитини дошкільного віку "Українське дошкілля"

Освітня програма та перелік освітніх компонентів

Зміст освітньої роботи у 2022/2023 навчальному році відповідає Державному стандарту – оновленому Базовому компоненту дошкільної освіти, зокрема його основним концептуальним положенням та вимогам до рівня освіченості, розвитку й вихованості дитини 6 років перед її вступом до школи.

Реалізація Базового компонента дошкільної освіти забезпечується оновленою програмою:

«Українське дошкілля»

Перелік основних компонентів, що передбачені програмою «Українське дошкілля»

Керуючись Законом України “Про дошкільну освіту” (ст. 23), Базовим компонентом дошкільної освіти, Законом України від 06. 07. 2010 року № 2442-VI “Про внесення змін до законодавчих актів з питань загальної середньої та дошкільної освіти щодо організації навчально-виховного процесу” та Державною цільовою соціальною програмою розвитку дошкільної освіти на період до 2017 року, затвердженою Постановою Кабінету Міністрів від 13. 04. 2011 року № 629, розроблена комплексна програма розвитку дитини дошкільного віку “Українське дошкілля”.

Мета програми – розширити змістовий компонент освітньої роботи з дітьми від двох до шести років.

Завдання програми розглянуті через призму Базового компонента дошкільної освіти. Структуру програми визначають лінії розвитку дитини.

У змісті програми виокремлюють розділи за віковою періодизацією:

ранній вік (третій рік життя);

молодший дошкільний вік (четвертий рік життя);

середній дошкільний вік (п’ятий рік життя);

старший дошкільний вік (шостий рік життя).

В яких подані стислі психологічні характеристики дітей, завдання розвитку, зміст і форми освітнього процесу з кожного змістового компонента.

Кожен розділ змістової частини програми завершується показниками

компетентності дитини. Програма побудована на принципах науковості, інтеграції, системності, комплексності, гуманізації змісту навчання та виховання. Програма відповідає стратегічним завданням дошкільної освіти:

реалізація особистісно – орієнтованої моделі дошкільної освіти, прилучення дітей до системи цінностей, культури, традицій українського народу, формування в дошкільників цілісної картини світу. Програма синтезує історичні надбання, нові досягнення теорії та практики дошкільної освіти, актуальні суспільні вимоги до неї, забезпечуючи гармонійний розвиток дитини.

У програмі визначено завдання з різних напрямків роботи з дітьми: фізичний, соціально-моральний, емоційно-ціннісний, пізнавальний, мовленнєвий, художньо-естетичний, креативний. Багато уваги в програмі відведено розділу “Фізичний розвиток”. У підрозділі “Основи здоров’я” виокремлено завдання щодо формування потреби у здоровому способі життя, виховання ставлення до здоров’я як до цінності.

Програма “Українське дошкілля” включає завдання з ознайомлення дошкільників із пожежною безпекою, правилами дорожнього руху, безпекою в побуті, поведінкою з незнайомими людьми, безпекою на природі.

У розділі “Соціально-моральний розвиток” викладено завдання, зміст роботи з виховання в дітей гуманних почуттів і доброзичливих взаємин, основ колективізму; конкретизовано зміст знань про норми моралі в суспільстві, що необхідні для формування основ моральних якостей; дотримано принцип наступності з усіх аспектів морального виховання між віковими групами.

В Програму введено напрям роботи “Духовне виховання”. Особливу увагу приділено вихованню культури поведінки дітей. Зміст програми з виховання культури побуту, спілкування з дорослими та дітьми, культури діяльності з віком поступово ускладнюється. Однією з ознак прояву соціальної компетентності є орієнтування дітей у своїх правах та обов’язках, тому в Програму введено напрямок роботи “Основи правової культури”. Прилучення до загальнолюдських цінностей відбувається у процесі формування уявлень про сім’ю, родину і завершується знаннями про Батьківщину та планету Земля.

Програма “Українське дошкілля” орієнтує на розширення кола уявлень дітей про культуру, традиції українського народу.

Підрозділи “Ознайомлення з довкіллям”, “Народознавство” включають ознайомлення дітей із сімейними та родинними традиціями, українською оселею, рідним краєм, народним одягом, українською народною іграшкою, календарно-обрядовими святами, звичаями та традиціями, національною кухнею та народними ремеслами. Такий аспект роботи введений для пізнавального розвитку історичні пам’ятки, формування стійкого інтересу до народознавчого матеріалу свого регіону, бажання пізнати його ближче.

Зміст підрозділу “Ознайомлення з природою”, спрямований на збагачення уявлень про світ природи, формування екологічної культури дошкільника. В цьому розділі неабияку увагу приділено розкриттю особливостей природи.

Підрозділ “Логіко-математичний розвиток” побудований за напрямами “Кількість та лічба”, “Величина”, “Геометричні фігури”, “Орієнтування в просторі”, “Орієнтування в часі”. Діти старшого дошкільного розв’язують нескладні завдання з народної математики. Підрозділ “Основи економічної культури” ставить завдання формувати щадливість у дошкільників.

Розділ “Мовленнєвий розвиток” спрямований на формування правильної звуковимови, збагачення та активізації лексичного запасу, оволодіння граматично-правильним мовленням, зв’язним мовленням. Рівень розвитку зв’язного мовлення є показником і умовою соціально активної особистості, а формування такого мовлення сприяє всебічному розвиткові дошкільника, особливо розвиток комунікативної діяльності.

У Програмі однією зі складових мовленнєвого розвитку є завдання з підготовки дітей до навчання елементів грамоти та підготовки руки до письма. Особливий акцент зроблено на завдання мовленнєвого розвитку дітей старшого дошкільного віку, враховуючи обов’язковість дошкільної освіти з п’ятирічного віку.

Художньо-естетична лінія розвитку представлена у розділі “Художньо-естетичний розвиток” такими видами роботи: читання і розповідання художніх творів, інсценування та драматизація за змістом творів художньої літератури, музика, образотворча діяльність. Використовуючи такий великий спектр роботи з дітьми, вихователь має змогу збагачувати духовний світ дитини, розвивати уяву, почуття.

Програма передбачає збагачення образотворчої діяльності дітей (малювання, аплікація, ліплення) шляхом використання виробів декоративно-ужиткового мистецтва та різних інноваційних технік малювання й аплікації. Стратегічною метою дошкільної освіти є розвиток життєвої компетентності дитини, спрямування її на творчість і самореалізацію.

Реалізація завдань розділу “Креативний розвиток” за програмою “Українське дошкілля” забезпечує розвиток творчих здібностей дітей, їхньої уяви, самостійності у втіленні задуму, пошуку шляхів його реалізації тощо.

Для цього пропонується залучення дітей до різноманітних видів роботи: інсценування, драматизація твору з його творчим переосмисленням, втілення творчого задуму в образотворчу діяльність, виготовлення виробів із різноманітних матеріалів, етюди, пантоміми, пошуково-дослідницька діяльність під час ознайомлення дітей з природою тощо. Все це дає великий поштовх для розвитку творчості дитини, у якої розвивається творча уява й проявляється вміння створювати нове, своє.

Розділ “Ігрова діяльність” спрямований на те що, провідною діяльністю дітей дошкільного віку є гра. У ньому розглянуто такі види ігор, як: рольові, конструкторсько-будівельні, дидактичні, народні, рухливі, настільно-друковані та ігри на розвиток креативності. Також подано орієнтовну тематику кожного виду ігор. Розширено і систематизовано завдання з розвитку трудових умінь за напрямком роботи “Трудова діяльність”. Програмові завдання побудовано з використанням оптимальної інтенсивності мислення та мовлення, що відповідає віковим можливостям дітей. Показники компетентності, якими закінчується кожен підрозділ Програми, вихователь може використати для визначення рівня розвитку дитини в кінці навчального року.

Програма розвитку дітей дошкільного віку “Українське дошкілля” відображає запити практиків, орієнтує на системність щодо гуманістично спрямованої активної роботи з формування життєвої компетентності дошкільника.

Запобігання булiнгу

Шановні батьки!

Важлива інформація!

9 січня 2019 року набув чинності Закон України від 18.12.2019 року
№ 2657-VIII «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькуванню)»

Булінг (цькування)це діяння (дії або бездіяльність) учасників освітнього процесу, які полягають у психологічному, фізичному, економічному, сексуальному насильстві, у тому числі із застосуванням засобів електронних комунікацій, що вчиняються стосовно малолітньої чи неповнолітньої особи та (або) такою особою стосовно інших учасників освітнього процесу, внаслідок чого могла бути чи була заподіяна шкода психічному або фізичному здоров'ю потерпілого.

Типові ознаки булінгу (цькування) такі:

· систематичність (повторюваність) діяння;

· наявність сторін - кривдник (булер), потерпілий (жертва булінгу), спостерігачі (за нявності);

· дії ябо бездіяльність кривдника, наслідком яких є заподіяння психічної та/або фізичної шкоди, приниження, страх, тривога, підпорядкування потерпілого інтересам кривдника, та/або спричинення соціальної ізоляції потерпілого.

Порядок подання та розгляду заяв
щодовипадківбулінгу (цькування) у закладі освіти

· Заяву про випадки булінгу у закладі освіти має право подати будь-який учасник освітнього процесу.

· Заява подається керівнику закладу освіти відповідно до Закону
України «Про звернення громадян».

· Здобувач освіти, який став свідком булінгу у закладі, зобов'язаний
повідомити про це вихователя, психолога або безпосередньо керівника закладу освіти.

· Педагог або інший працівник закладу освіти, який став свідком булінгу або отримав повідомлення про факт булінгу від здобувача освіти, який був свідком або учасником булінгу, зобов'язаний повідомити керівника закладу освіти про цей факт.

· Керівник закладу освіти має розглянути звернення.

· Керівник закладу освіти створює комісію з розгляду випадків булінгу, яка з'ясовує обставини булінгу.

· Якщо випадок цькування був єдиноразовим, питання з налагодження мікроклімату в дитячому середовищі та розв'язання конфлікту вирішується у межах закладу освіти учасниками освітнього процесу.

· Якщо комісія визнала, що це був булінг, а не одноразовий конфлікт, то керівник закладу освіти повідомляє уповноважені підрозділи органів Національної поліції України та Службу у справах дітей.

Правила поведінки здобувача освіти

Закон України «Про дошкільну освіту» (зі змінами та доповненнями)

Стаття 27.Учасники освітнього процесу

Учасниками освітнього процесу у сфері дошкільної освіти є:

діти дошкільного віку, вихованці, учні;

педагогічні працівники: директори, заступники директора з навчально-виховної (виховної) роботи, вихователі-методисти, вихователі, старші вихователі, асистенти вихователів, вчителі (усіх спеціальностей), вчителі-дефектологи, вчителі-логопеди, практичні психологи, соціальні педагоги, інструктори з праці, інструктори з фізкультури, інструктори слухового кабінету, музичні керівники, керівники гуртків, студій, секцій, інших форм гурткової роботи та інші спеціалісти;

{Абзац третій статті 27 із змінами, внесеними згідно із Законом№ 2145-VIII від 05.09.2017}

помічники вихователів та няні;

{Абзац четвертий статті 27 із змінами, внесеними згідно із Законом№ 2145-VIII від 05.09.2017}

медичні працівники;

батьки або особи, які їх замінюють;

батьки-вихователі дитячих будинків сімейного типу;

асистенти дітей з особливими освітніми потребами;

{Статтю 27 доповнено новим абзацом згідно із Законом№ 2145-VIII від 05.09.2017}

фізичні особи, які мають право здійснювати освітню діяльність у сфері дошкільної освіти.

{Абзац дев'ятий статті 27 в редакції Закону№ 2145-VIII від 05.09.2017}

Стаття 28.Права дитини у сфері дошкільної освіти

1. Права дитини у сфері дошкільної освіти визначені Конституцією України,Законом України "Про освіту", цим Законом та іншими нормативно-правовими актами.

2. Дитина має гарантоване державою право на:

безоплатну дошкільну освіту в державних і комунальних закладах дошкільної освіти;

безпечні та нешкідливі для здоров'я умови утримання, розвитку, виховання і навчання;

захист від будь-якої інформації, пропаганди та агітації, що завдає шкоди її здоров'ю, моральному та духовному розвитку;

безоплатне медичне обслуговування у закладах дошкільної освіти;

{Абзац п'ятий частини другої статті 28 із змінами, внесеними згідно із Законом№ 2145-VIII від 05.09.2017}

захист від будь-яких форм експлуатації та дій, які шкодять здоров'ю дитини, а також від фізичного та психологічного насильства, приниження її гідності;

здоровий спосіб життя;

діти з особливими освітніми потребами, що зумовлені порушеннями інтелектуального розвитку та/або сенсорними та фізичними порушеннями, мають право на першочергове зарахування до закладів дошкільної освіти.

{Частину другу статті 28 доповнено абзацом восьмим згідно із Законом№ 2541-VIII від 06.09.2018}

Щоб протидіяти булінгу, права і обов'язки учасників

освітнього процесурозширено:

Педагогічніпрацівники:

· Мають право назахист під час освітнього процесу від будь-яких форм насильства та експлуатації, у тому числі булінгу (цькування), дискримінації за будь-якою ознакою, від пропаганди та агітації, що завдають шкоди здоров’ю;

· Зобов’язані повідомляти керівництво закладу освіти про факти булінгу (цькування) стосовно здобувачів освіти, педагогічних, науково-педагогічних, наукових працівників, інших осіб, які залучаються до освітнього процесу, свідком якого вони були особисто або інформацію про які отримали від інших осіб, вживати невідкладних заходів для припинення булінгу (цькування).

Поради дітям щодо протидії булінгу – цькуванню:

· Уникай агресора й перебувай у товаристві друзів. Постійно перебувай у товаристві приятеля, щоб не залишатись наодинці з недругом. Перебувай в оточенні приятелів у транспорті (у шкільному автобусі), у коридорах або на перерві – скрізь, де можна зустріти кривдника. Запропонуй те ж саме своєму другу.

· Стримуй гнів. Розхвилюватись у зв'язку зі знущанням природно, але саме цього й домагаються агресори. Це змушує їх відчувати себе сильнішими. Намагайся не реагувати плачем, не червоній і не переймайся. Це вимагає великої кількості тренувань, але це корисна навичка дати відсіч агресору. Іноді корисно практикувати стратегію приведення себе в повну рівновагу, наприклад, рахувати до десяти, записувати свої гнівні слова на аркуші паперу, робити глибокий вдих або просто йти. Іноді треба навчати дітей робити непроникний вираз обличчя, поки вони не позбудуться небезпеки (посмішка або сміх можуть провокувати розбишаку).

· Дій хоробро, йди та ігноруй агресора. Твердо й чітко скажи йому, щоб він припинив, а потім розвернись й піди. Намагайся ігнорувати образливі зауваження, наприклад, демонструй байдужість чи вдавай, що ти захоплений бесідою по мобільному телефону. Ігноруючи задираку, ти показуєш, що він тобі байдужий. Зрештою, він, імовірно, утомиться діставати тебе.

· Усунь провокаційні фактори. Якщо агресор вимагає від тебе грошей на обід, принось обід із собою.

Рішучі дії:

· Розкажи дорослим про знущання. Вихователю, директору, батькам, вони можуть допомогти припинити знущання.

· Нічого не бійся, не мовчи, розповідай про це. Поговори з кимось, кому ти довіряєш, наприклад, із завучем, учителем, братом, сестрою або другом. Вони можуть запропонувати деякі корисні поради, і навіть якщо вони не можуть виправити ситуацію, це допоможе тобі відчути себе менш самотнім.Зателефонуйдо єдиного контакт-центру системи безоплатної правової допомоги та отримай там поради, правовий захист (покроковий алгоритм дій, як діяти в тій чи іншій ситуації)0800213103.

· Повідом про факт цькування Національну поліцію України. Зателефонуй за номером 102 та розкажи усі подробиці знущань.

Виховання молодого покоління – це невід’ємна складова право просвітництва. І дуже важливо, щоб діти усвідомлювали своє право бути захищеними і знали, як діяти у разі посягання

на їхню честь та свободу.

Стаття 172 Кодексу про адмінправопорушення передбачаєштраф від 50 до 100 неоподатковуваних мінімумівдоходів громадян (850 - 1700 грн.)або громадські роботи від 20 до 40 годин, якщо цькували вперше, від 40 до 60 годин, якщо дії вчинили повторно,або знущалась група осіб

План заходів

щодо запобігання та протидії булінгу (цькуванню) у Радивилівському ЗДО (ясла-садок) №2 «Усмішка»

№ з/п Заходи Цільова аудиторія Термін виконання Відпові дальний
1 Вивчення законодавчих актів та Закону України від 18.12.2019 року № 2657-VIII «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькуванню) Працівники закладу , батьки вихованців лютий Директор, педагогічні працівники
2 Створенняморально-безпечного освітньогопростору, формування позитивногомікроклімату та толерантної міжособистісноївзаємодії під час навчально-виховного процесу працівники закладу, батьки вихованців постійно директор, педагогічні працівники
3 Обговорення питання протидії булінгу на загальних батьківських зборах в яслах-садку батьки, педагогічні працівники травень директор, педагогічні працівники
4 Перегляд мультиплікаційних фільмів відповідного спрямування діти щомісяця вихователі
5 Консультація «Булінг у дитячому садку – міф чи реальність» педагогічні працівники березень педагогічні працівники
6 Розробити і оформити інформаційно-консультативну папку «Булінг у закладі дошкільної освіти» педагогічні працівники упродовж року вихователі
7 Контроль стану роботи щодо попередження випадків булінгу працівники закладу постійно директор
8 Круглий стіл для батьків «Поговоримо про булінг та кібербулінг» батьки вихованців квітень директор, вихователі
9 Тренінг «Профілактика булінгу в закладі дошкільної освіти» педагоги травень педагогічні працівники
Розміщення інформації на сайті закладу щодо булінгу вихованці закладу, батьки листопад педагогічні працівники

Результати моніторингу 2022/2023н.р.

Відповідно до річного плану роботи на 2021-2022 навчальний рік та згідно з наказом від 20 вересня 2023 року № 73 ”Про організацію та проведення моніторингу рівня розвиненості та вихованості дітей” в закладі дошкільної освіти (ясла-садок)№2 «Усмішка» була проведена педагогічна діагностика рівня компетентності дітей у всіх вікових групах .

В результаті діагностики з’ясовано, що вся освітня робота з дітьми планується і проводиться відповідно до Базового компонента дошкільної освіти, програми розвитку дитини «Українське дошкілля», методичних рекомендацій щодо організації освітнього процесу та інших нормативних документів.

Результати моніторингу у вікових групах, що описані в таблицях 1, 2, 3, 4, дають підстави відзначити зростання рівня знань і загального розвитку дошкільників за період з жовтня 2023 року , як результат діяльності педагогічного колективу.

За результатами контрольних занять зроблено висновок, що діти групи раннього віку вміють :

• Класифікувати предмети за кольором, формою – 30%

• Називати, розрізняти свійських та диких тварин – 43%

• Розрізняти на смак овочі, фрукти – 55%

• Мають сформоване поняття «мало», «багато» - 58%

• Сформовані елементарні уявлення про природу – 39%

Словник дітей збагачений словами-назвами, словами-діями, словами ознаками. Вихованці діють відповідно до вказівок дорослих, розмовляють реченнями, розповідають вірші.

Проте, є діти, які мають низький рівень знань з розділів програми «Українське дошкілля».

Узагальнені результати дітей раннього віку:

Таблиця 1

Група Кількість дітей Високий % Достатній % Середній % Низький %
Група раннього віку 20 3 (15%) 10 (50%) 5 (25%) 2 (10%)

Узагальнені результати моніторингу рівня знань дітей молодшої групи,

Таблиця 2

Кількість дітей – 28

Розділ програми Сенсорно-пізнавальний розвиток Мовленнєвий розвиток Фізичний розвиток Соціальний розвиток Ігрова компетенція Природничо-екологічний Художньо-естетичний
Рівень засвоєння
Високий 11 5 7 14 12 6 7
Достатній 15 10 14 6 15 12 13
Низький 2 13 7 8 1 10 8

Таблиця 3

Узагальнені результати моніторингу рівня знань дітей середньої групи,

Кількість дітей – 29

Розділ програми Сенсорно-пізнавальний розвиток Мовленнєвий розвиток Фізичний розвиток Соціальний розвиток Ігрова компетенція Природничо-екологічний Художньо-естетичний
Рівень засвоєння
Високий 9 9 10 12 11 10 10
Достатній 13 14 15 13 13 13 14
Низький 7 6 4 4 5 6 5

Таблиця 4

Узагальнені результати моніторингу рівня знань дітей старшої групи,

Кількість дітей – 29

Розділ програми Пізнавальний розвиток Мовленнєвий розвиток Фізичний розвиток Соціально-моральний розвиток Емоційно-ціннісний розвиток Креативний розвиток Художньо-естетичний розвиток
Рівень засвоєння
Високий 8 6 14 10 12 7 8
Достатній 18 19 15 15 14 21 20
Низький 3 4 0 4 3 1 1
Кiлькiсть переглядiв: 556

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.